Thursday, November 4, 2010

Sabar Dengan Ujian Allah..

          Allah Maha Mengetahui setiap apa yg terjadi...Allah berikan kita musibah supaya kita lebih berhati-hati n nk menguji sejauh mana kesabaran kita pada-NYA....BANJIR..sekali ia dtg..akan merosakkan semua harta benda manusia..Sabar...itu semua ujian dari NYA..kerisauan melanda diri tatkala ini...risau dengan umah tok yg tidak berpenghuni itu..rumah di mana aku dibesarkan,tmpat suka n duka aku..rindunya umah 2 n rindu pada TOK yg teramat sgt...Pg td col mak,bg taw mak yg umah tok dah msuk air kat bahagian dpur..Rumah tok 2 dah diwasiatkan n diberi amanah pada mak aku untuk menjaganya...mak pada mulanya xisau sebab umah tok xpenah msuk air wlaupun bnjir teruk mcm mana pon,...kali nie bnjir NOV 2010 lebih teruk dari banjir Nov 2005..semua jiran sebelah umah dah berpindah ke sek menengah berhampiran dgn umah tok aku 2..so,umah aku macam mana???sapa nk tolong tgk nie???Ya Allah..isaunya....yg hanya mampu kami buat sekarang nie doa n tawakal jer la.agar banjir cepat surut dan takkan melarat lg..Aku berharap sgt n berdoa agar umah aku 2 air xkan melarat naik sampai ke ruang tengah n ruang tamu depan..moga2 air kat bahagian dpur 2 surut n keadaan seperti biasa...Ya Allah...berilah kami cuaca yg baik n kekuatan serta kesabaran untuk menghadapi ujianMu Ya Allah..Kepada mangsa-mangsa banjir..semoga anda semua tabah dan sabar menghadapi ujian Allah...

No comments:

Post a Comment