Sunday, March 6, 2011

   Apa yg xkena,apa yg xckup lg,,aku sndri pon xtau..sejak 2 menjak nie..asyik rasa nk ngis jer..aku tnsion sebenarnya,,,tnsion sb??aku sndri xdpt nk jawab...aku tertanya sendri..apa mslh aku sbnrny??apa yg aku nk sebenarnya n apa slh aku sbnrnya???aku slh wat plhn????aku xtahu...wahai air mata....fahamilah engkau bahawa kau la tmn aku yg plg setia..yg plg akrab,yg sntiasa ada dgn aku bila2 msa jer aku perlukan kau..trasa sgt sensitif sjk kebelakangan nie...org nmpk jer kta ceria,nmpk hepi tp dlm hati..xsapa pon tahu..kecuali DIA..
     
    Sebenarnya..aku sndri xtahu pada sapa nk ku luahkan semua yg terpendam dlm hati nie..honestly aku dah xthn lg..hati mcm nk pecah sgt....tolonglah wahai hati...tngkanlah aku....bersabarlah..ada hikmah di sebalik semua nie...Apa aku nk wat skrg nie??Kdg2 aku fikir lebih baik sndri dr ber'TEMAN'..apa gunanya ada dia sdgkan aku xblh nk luahkan padanya..Aku rasa kosong skrg nie..sgt kosong..knp nie??tolong lah wahai diri..jgn mcm nie..kasihanilah aku..
      Selagi bergelar manusia, kita tidak pernah lari dari merasa pelbagai perasaan. Adakalanya kita berasa gembira dan teruja. Adakalanya kita sedih dan sengsara. Apa yang pasti, kita semua sentiasa mengharapkan rasa gembira dan ceria menguasai diri. Hati yang gembira ditambah pula dengan semangat yang tinggi, kita akan merasakan bahawa tidak ada satu perkara pun yang mustahil. Namun begitu, hakikatnya perasaan itu bukanlah hadir sepanjang masa. Hal ini kerana lebih banyak ketikanya diri kita hanya dibelenggu oleh rasa tidak selesa, marah, sedih, geram, resah, gelisah dan sebagainya. Aku sedang merasainya skrg..betapa perit n brt tidak dpt ku bendung lg....ingin aku bertanya..

      Pernahkah anda berasa begitu sedih sehingga tidak mampu melakukan apa-apa? Pernahkan anda berasa begitu sedih, lemah semangat dan hilang keyakinan diri sehingga kita rasa seperti terperangkap dan tidak boleh melarikan diri lagi? Pernahkah anda berasa begitu murung sehingga perkara yang selalunya menggembirakan kita pun kita tetap gagal melaksanakannya??aku sedang rasa semua situasi persoalan2 dia atas,,,beri aku ruang,,beri aku masa,,beri aku peluang...utk mncari apa yg aku ingini..cukuplah bg aku skrg Allah sbg tmpt brlindung n mengadu,,keluarga sebagai semangat diri..

Tertarik dgn kata2 nie yg aku bce dr luvislam.com..baca dan hayatinya...

      Bila engkau letih n hilang smangat..Allah tahu kau telah mencuba sedaya upaya..
      Bila tangismu berpanjangan n hatimu duka, Allah telah mngira titis airmatamu,
      Bila engkau rasa ketingglan n masa mningglkanmu,Allah tetap bersamamu..
      Bila engkau telah kebuntuan akal, Allah adlah pnunjuk jln,
      apbila engkau telah berazam,mka bertawakallah kepada Allah..

No comments:

Post a Comment